Fauske Blandakor

Fauske Blandakor er et veldrevet kor som består av omlag 40 voksne amatørsangere. Vi er aktiv i det lokale kulturliv, med alt fra små huskonserter til større oppsetninger med kor, orkester og innleide solister, både profesjonelle og amatører. Koret har ved flere anledninger samarbeidet med lokale aktører som «Saltenbluesen» og den nå nedlagte «Mons Petter– festivalen». Av større oppsettinger de senere år kan nevnes «As Years Go By» som var korets 70 års jubileumskonsert , «I det blå», som var et fabelaktig samarbeid med Ola Bremnes, samt «Gloria» av Vivaldi som var en større oppsetning sammen med «Bodø orkesterforening» og innleide solister.

Koret liker også å farte litt rundt, så vi deltar gjerne årlig på ulike korfestivaler både nært og fjernt. Innimellom har koret spandert på seg utenlandstur. Sist så skjedde var i 2017 da koret besøkte Vilnius og fikk delta under «Cultural night» sammen med det litauiske koret «Dainos myletoju klubas».

Koret er opptatt av tradisjoner.  Julekonserten i Fauske kirke som avsluttes med nattkonsert godt over midnatt er et eksempel på det. Likeså er det en tradisjon at koret synger for beboere og ansatte på Fauske Sykehjem før jul.

Koret har vokst i antall medlemmer siste år, men har god plass til flere sangere! I vår «minnebok» lengre ned på siden presenteres en oversikt over aktiviteter og konserter fra 2003 og framover, med link til avisomtaler.

Tidspunkt for øvelser: Tirsdager fra kl. 18.00 til 20.30.  Helgeseminar hvert semester.
Øvingssted: Hauan Grendehus.

Åpne og les vår «minnebok»

2022: Vårsemesteret Koret startet opp med medlemsmøte 1. februar på Hauan aktivitetssenter. Vi måtte avvente klarsignal angående oppstart av øvelsene på grunn av korona. Første

Dirigent: Rannei Amundsen

Rannei er utdannet tannlege og har hatt korsang som hobby helt fra hun var ei lita jente. Hun har også tatt en rekke kurs i direksjon og fått profesjonell veiledning etter at hun startet som dirigent for koret, med de beste skussmål fra veilederen!

IMG_3048 - korleder

Styret:

Leder: Ottar Skjellhaug (bilde)
Nestleder: Alf-Harry Restad
Kasserer: Bente Paulsen